Barnas eget kongerike

Visjonen vår forteller hvem som er de viktigste brukerne av barnehagen; BARNA! Barnehagen er en viktig del av barns liv, den er et sted hvor barn møtes. Her etableres vennskap, leken dyrkes, og fantasi og kreativitet får god boltreplass. Visjonen vår symboliserer barns rett til å bestemme innenfor rammer etter modenhet og alder.

De ansatte i Eventyrskogen barnehage er stolte av arbeidsplassen sin og vi er en barnehage med ambisjoner om å være den beste barnehagen for barn, foreldre og ansatte i Larvik.

Vi har nedfelt 4 verdier som en rettesnor for arbeidet vårt.Dette er verdier som skal kjennetegne oss som organisasjon og som vi har med oss i møtet med barn, foreldre, hverandre og andre samarbeidspartnere.

OMSORG: Vi ser enkeltbarnet og møter barn og foresatte og hverandres behov med repekt og innlevelse. Vi skaper trygge rammer rundt barnehagedagen. Miljøet er preget av nærhet, samhold og styrke.

MODIG: Vi engasjerer og tenker nytt for å skape det aller beste barnehagetilbudet for barn og foresatte. Vi ser muligheter og nye løsninger og tør å gjøre noe med det.

KREATIV: Vi er opptatt av lek og skapende virksomhet. Kreatviteten er i produktet og ikke i det ferdige produktet. Vi tar utgangpunkt i det forskende og undrende barnet.

KUNNSKAPSRIK: Vi holder oss oppdatert innefor barnehagedrfit og fag. Alle ansatte gis mulighet til personlig vekst gjennom kompetanseheving og veiledning.