Eventyrskogen barnehage

ligger fint til på Veldre med skogen som nærmeste nabo. Vårt satsingsområde er "Barn og gode naturopplevelser"

Det er betegnende for tiden vi lever i at familier er travle og at barn i dag er mer stillesittende enn tidligere. Mange barnn er mye inne og den frie leken er erstattet av organiserte aktiviteter og nettbrett. Vi ønsker å skape en motvekt til denne samfunnsutviklingen. Gode naturopplevelser kan være med å forebygge både fysisk og mental helse. Variert fysisk aktivitet er viktig for utviklingen av motriske ferdigheter og kroppbeherskelse. Imunforsvarert styrkes ved å være ute i frisk luft i all salgs vær. Sanseopplevelsene står i kø når det skal kjennes på sol, varme, en sval bris, knitrende snø, piskende regn, iskald vind og dryppende slaps i all salgs terreng.